Hello World

Mücahit Nezir
4 min readMar 28, 2021

--

Photo by Tim Mossholder on Unsplash

2021 yılı ile birlikte düzenli blog yazma kararı almanın heyecanını yaşıyorum. Öncesinde birçok kez blog tutma girişiminde bulunduysam da maalesef hiçbiri uzun soluklu olmadı. Hatta bu blog postunu yazmak için medium paneline girdiğimde görmüş olduğum manzara, hemen altta görebileceğiniz görsel, beni oldukça şaşırttı. 🧐

Öncelikle belirtmek isterim ki medium platformunda çoğunlukla yazılım ve bulut sistemler ile ilgili yazılar paylaşıyor olacağım.

Bu ilk blog postumda ise yazılım dünyasına nasıl giriş yaptığımı, eğitim hayatımın nasıl şekillendiğini ve profesyonel hayatta neler yaptığımı sizlerle paylaşmak istiyorum.

Yazılım dünyasındaki ilk adımım

Henüz 9 yaşındayken, 2006 yılında, okuldaki bilgisayar dersinde Access veritabanıyla tanışarak yazılım dünyasına giriş yaptım. İlk hazırladığım veritabanı ile evdeki tüm kitapları yazar ve türlerine göre gruplandırmıştım. İnsanlık için küçük benim için ise çok büyük ve eğlenceli bir adımdı 😜

Yazılıma nereden başladım?

Şimdilerde yazılıma yeni başlamak isteyen insanlar, yazılıma nereden ve nasıl başlaması gerektiğini öğrenmek için maalesef çok fazla zaman kaybediyorlar. Bende hem yazılıma yeni başlayan insanlara fikir vermesi için hem de geçmişime ışık tutması adına yazılım öğrenme sürecimi sizlerle paylaşmak istiyorum.

4 yıllık aradan sonra 2010 yılının son çeyreğinde eve internet bağlanınca yeni şeyler öğrenmek için içimde bir heyecan oluştu ve yazılım ile ilgili teknolojileri araştırmaya başladım. Ancak büyük bir sorunum vardı: Yazılıma nereden başlayacağımı ve nasıl bir yol haritası izleyeceğimi bilmiyordum. (İşin daha da kötüsü böyle bir sorunumun olduğunun da farkında değildim 😂)

Yaptığım araştırmaların sonucunda C/C++ ile yazılıma başlamam gerektiğine karar verdim ve hemen ardından YouTube da önüme çıkan ilk eğitim seti ile C programlama dilini öğrenmeye başladım. C dünyasındaki siyah/beyaz konsol uygulamaları o yaşta beni çok cezbetmediğinden olsa gerek belli bir süre sonra C# ile masaüstü uygulama geliştirmeye, Windows Form Application, başladım. Yaklaşık 1 yıl C# ile masaüstü uygulama geliştirmeye vakit ayırdıktan sonra farklı yazılım teknolojileri ile tanışmak için tekrar araştırma sürecine girdim ve java dünyasına çok ufak bir giriş yaptım.

Şimdi geriye dönüp baktığımda o yaştaki birisi için bu programlama dilleri gerçekten de çok zorlayıcıydı. Ama dediğim gibi nereden başlayacağımı bilmiyordum ve çevremde bana nasıl bir yol izlemem gerektiğini söyleyecek kimse yoktu. Her denk geldiğim anahtar kelimeyi araştırıyor ve o kelimeden yola çıkarak yeni şeyler keşfediyordum.

2012 yılına geldiğimde ise web yazılım geliştirme alanını keşfedip tüm ilgi ve odağımı bu alana verdim. Heyecanla HTML, CSS, JavaScript öğrenmeye başladım. Yine aynı yılın sonlarında İSMEK Web Tasarım kursuna giderek hem bilgi hazinemi artırdım hem de yeni insanlarla tanışma fırsatı yakaladım. Hemen ardından da jQuery, PHP ve MySQL öğrenmeye başlayarak emin adımlarla bu yolda devam ettim.

Açıkçası o zamanlarda HTML, CSS, jQuery, PHP ve MYSQL bilerek yapamayacağınız iş yoktu. 2012/2014 yılları arasında hem lise eğitimine devam ettiğim için hem de maddi anlamda bir beklentim olmadığı için bol bol demo projeler yapıp kendimi geliştirmeye çalışıyordum.

Eğitim hayatım

İlkokula başlamadan okuma yazmayı öğrendiğim için doğrudan ilkokul 2. sınıftan okul hayatına başladım. Üniversiteye başlayana kadar da oldukça başarılı bir öğrencilik hayatım oldu. Üniversite tercihi zamanım geldiğinde herkes benden bilgisayar/yazılım mühendisliği gibi bir bölüm beklediyse de tasarıma ve mimariye olan ilgim o zamanlar daha ağır bastığından dolayı 2014 yılında Yıldız Teknik Üniversitesinde Mimarlık bölümüne başladım.

1 yıllık ingilizce hazırlık eğitiminden sonra 2 yıl mimarlık eğitimi aldım. Bu 2 yıllık eğitimin ardından paralelinde devam eden yazılım işlerinden dolayı farkında olmadan üniversite hayatından uzaklaşmaya başladım. İki sene sonra, Eylül 2019 itibarı ile, mimarlık eğitimimi tamamen sonlandırıp yatay geçiş ile yine Yıldız Teknik Üniversitesinde Bilgisayar Mühendisliği bölümüne geçiş yaptım.

Bilgisayar mühendisliği bölümüne heyecanla başlamış olsam da gerek çalışma hayatımdaki yoğunluktan dolayı gerekse istediğim kalitede eğitimi bulamadığımdan dolayı yine üniversiteden uzaklaştım. Resmiyette öğrenciliğim devam ediyor olarak gözükse de ne zaman mezun olacağım çok belirsiz bir konu benim için.

İngilizce ile olan ilişkim

Liseden mezun olduğumda gerçekten çok kötü bir ingilizcem vardı. Üniversiteye başladığımda 1 yıllık hazırlık eğitimi ile birlikte ingilizce altyapımı sağlamlaştırma fırsatı yakaladım. Hazırlık eğitimiyle birlikte özellikle okuma ve yazma konusunda dil engelim ortadan kalktı. Sonrasında türkçe dökümanlara olan bağımlılığım ortadan kalkınca bir aydınlanma yaşadığımı itiraf edebilirim. 😊

Hangi teknolojileri kullanıyorum?

Son 6/7 yılı profesyonel olmakla birlikte yaklaşık 11 senedir yazılım dünyasında olduğum için birçok teknolojiyi deneyimleme fırsatım oldu. Şuan aktif olarak Node.js, JavaScript, Golang, Python, C# (.Net Core) ve Vue.js kullanarak uygulama geliştiriyorum. Bulut bilişimdeki yenilikleri elimden geldiğince yakından takip etmeye çalışıyorum. AWS başta olmak üzere Google Cloud ve Azure platformlarında uygulamalar geliştirmekteyim. 2017 yılından beri içinde olduğum serverless dünyasında edinmiş olduğum tecrübelerimi de yine medium da sizlerle paylaşmak için sabırsızlanıyorum :)

Kapanış

Bu ilk blog postumda dilim döndüğünce yazılım ve eğitim hayatımdan bahsetmeye çalıştım. Bugüne kadar üzerinde çalışmış olduğum projeler ve iş geçmişim için LinkedIn profilimi ziyaret ederek daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Bir sonraki blog yazısında görüşmek üzere. Sevgiyle kalın…

--

--